sâmbătă, 22 iunie 2013

Tort cu branza si capsuni


Acest tort l-am pregatit copiilor mei cu ocazia zilei de 1 Iunie, Ziua Copiilor.
Tortul a fost pe placul tuturor : cu branza proaspata, iaurt si fructe, atat foarte gustos cat si sanatos, si nu in ultimul rand usor de preparat.

Ingrediente pentru blat :
  • 3 oua
  • 6 linguri zahar
  • 6 linguri faina
  • 1 lingura ulei
  • 1 lingurita praf de copt
Din ingredientele de mai sus pregateste un blat simplu de pandispan, am folosit forma rotunda de tort cu diametrul de 28 cm. 

 Ingrediente crema de fructe:
  •  500 g branza de vaci cremoasa
  • 250 g iaurt de capsuni
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • 100 g zahar pudra
  • 1 plic granule de gelatina
  • 250 ml frisca
  • 200 g capsuni
  • + 1 plic gelatina transparenta pentru torturi
  • 2-3 linguri dulceata de capsuni
  • cateva fructe pentru ornat : kiwi si capsuni
Branza de vaci se mixeaza cu zaharul vanilat si cu zaharul pudra.
 Se adauga iaurtul de capsuni, capsunile date prin blender si gelatina hidratata in 100 ml apa rece, apoi topita cateva secunde in cuptorul cu microunde.
Se amesteca bine toate ingredientele si se lasa crema la rece.

Frisca se mixeaza bine, apoi se incorporeaza in crema de branza cu capsuni.

Blatul racit se aseaza pe platoul de servire, se unge cu cateva linguri de dulceata de capsuni.
In jurul blatului se aseaza inelul de la forma rotunda de copt si se toarna crema peste blat.

Pentru ornare se folosesc fructe la alegere, eu am avut kiwi si capsune, pe care le-am feliat si le-am asezat peste crema. Peste fructe se prepara un plic de gelatina transparenta pentru torturi si se da tortul la rece cateva ore. 
Apoi se indeparteaza inelul pentru tort si se poate servi tortul.

4 comentarii: