luni, 31 mai 2010

Clatite umplute gratinate


Reteta aceasta minunata am remarcat-o prima data pe blogul lui Teo, apoi am vazut-o si pe blogul Corinei.
Am ales sa gatesc varianta mea inspirandu-ma de aici.

Avem nevoie de urmatoarele:
  • 10 - 12 clatite ( in functie de marimea tavii / vasului pe care le folosim )
Umplutura:
  • 250 g salam cu sunca
  • 250 g ciuperci proaspete
  • 100 g porumb
  • 2 buc cepe
  • 1 legatura marar
  • 1/2 legatura patrunjel
  • sare, piper
  • 3-4 linguri sos de rosii sau ketchup
  • cateva linguri de ulei pentru prajit
Sosul:
  • 2 linguri faina
  • 2 oua
  • 250 g smantana
  • lapte
  • 1/2 legatura patrunjel
  • sare
+ 200 g cascaval ras

Prima data am pregatit umplutura: ceapa tocata marunt se caleste in putin ulei, se adauga ciupercile taiate felii si salamul taiat cubulete, se calesc in continuare pana scad ciupercile. Se opreste focul si se adauga: patrunjelul si mararul tocate marunt, porumbul, sare, piper si sosul de rosii. Se amesteca bine si se lasa la racit.

Intre timp se pregateste sosul: faina, ouale, laptele se amesteca pana obtinen un sos de consistenta aluatului pentru clatite, adaugam smantana, patrunjelul tocat, sare si amestecam bine.

Fiecare clatita se umple cu cate o lingura din compozitia pentru umplutura, se ruleaza si se aseaza intr-o tava unsa cu untura si presarata cu pesmet. Clatitele se aseaza una langa alta cat mai strans posibil .



Peste clatitele umplute se toarna sosul si se presara cascavalul ras.
Se lasa la cuptor, la foc mare, pana se rumeneste frumos cascavalul.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu