duminică, 10 octombrie 2010

Tort amandina




Ingrediente blat :
  • 6 oua
  • 200 g zahar
  • 40 ml apa
  • 40 ml ulei
  • 3 linguri cu varf cacao
  • 200 g faina
  • 1 plic praf de copt
Galbenusurile se freaca cu uleiul iar albusurile se bat spuma tare cu zaharul.
Peste spuma de albusuri se adauga : apa, pasta de galbenusuri, se amesteca usor cu o lingura de lemn, apoi se adauga faina cernuta cu praful de copt si cacaoa.
Se amesteca cu lingura de lemn si se toarna compozitia in tava tapetata cu hartie de copt, se coace blatul la foc mediu aprox. 30 de minute, pana trece testul scobitorii.

Ingrediente sirop de zahar ars :
  • 500 ml apa
  • 250 g zahar
  • 2 plicuri capuccino de ciocolata
  • esenta de rom
Se caramelizeaza zaharul, apoi se stinge cu apa incalzita in prealabil. Se lasa pe foc pana se topeste zaharul, apoi se adauga praful de capuccino si esenta de rom, se lasa siropul sa se raceasca.

Ingrediente crema :
  • 3 galbenusuri
  • 150 g zahar pudra
  • 250 g unt
  • 4 linguri cacao
  • esenta de rom
Se freaca untul la temperatura camerei cu zaharul pudra pana ce devine cremos, se adauga galbenusurile unul cate unul, mixand bine dupa fiecare, cacaoua si esenta de rom.

Blatul racit se taie in 3 parti, se insiropeaza bine fiecare parte, se umple tortul cu crema de ciocolata si se orneaza cu glazura de ciocolata.

Ingrediente glazura de ciocolata :
  • 150 g ciocolata de menaj
  • 75 g unt
  • 2 linguri ulei
  • 2 linguri apa
  • 1 lingura zahar pudra
Se pun toate ingredientele intr-un vas si se topesc pe baie de aburi. Se lasa putin la racit, apoi se imbraca tortul in glazura.

5 comentarii:

  1. Foarte bine arata... simplu si de efect...

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai ce pofta mi-ai facut....

    RăspundețiȘtergere
  3. draga Maria, am facut reteta de amandine ( in forma de tort ) si a iesit EXCELENT!! Multumesc mult,o cautam de catva timp bun ... Am sa mai arunc cate o privire peste celelalte retete , instinctul imi zice numai de ..bine!!! pe curand, Petronela

    RăspundețiȘtergere
  4. super bun...l-am facut si eu si sigur il voi mai face de acum inainte....lumea credea ca e cumparat :)

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte bun tortul.....l-am facut si eu..........weekend placut!

    RăspundețiȘtergere