joi, 10 iunie 2010

Aluat de foietaj



Niciodata n-am fost multumita de aluatul de foietaj congelat ce se gaseste in comert, asa ca am cautat o reteta pentru aluat care se pregateste din ingrediente putine, se face destul de usor si este exact cum mi-am dorit sa fie un adevarat aluat de foietaj.

Ingrediente:
  • aluatul 1 : 1 cana apa, 4 linguri ulei, sare, faina
  • aluatul 2 : 250 g unt, 7 linguri faina
Se amesteca apa cu uleiul, se adauga putina sare si treptat faina, se framanta pana ce se obtine un aluat maleabil care nu se mai lipeste de maini ( am adaugat aproximativ 600 g faina ).


Untul l-am topit la microunde in 20 de secunde, am adaugat faina si am amestecat bine cu o lingura de lemn.


Se intinde aluatul 1 sub forma dreptunghiulara si se unge cu jumatate din aluatul 2, se ruleaza, se acopera cu folie alimentara si se lasa la frigider 30 de minute.



Se intinde din nou aluatul sub forma dreptunghiulara, se unge cu aluatul 2, se ruleaza din nou si se lasa la rece inca 30 de minute.
Dupe expirarea timpului se poate lucra cu aluatul de foietaj.


Eu am impartit aluatul in 2 pentru a putea lucra mai usor cu el, am intins o foaie nici prea subtire, nici prea groasa, se portioneaza si se poate umple cu : dulceata, ciocolata, branza dulce sau sarata, sos pentru pizza sau cu ce dorim.
Aluatul este neted si se poate lucra foarte usor cu el, nu se lipeste, nici nu se rupe.

3 comentarii:

  1. Felicitari,deosebit aluatul tau!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru reteta, de mult cautam o reteta mai simpla pentru foietaj, este exact ce -mi trebuia, o voi face negresit....Iuliana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai gasit reteta potrivita pentru tine.
      Merita sa incerci si acesta reteta rapida pentru joietaj : http://mariaskitchen-maria.blogspot.ro/2012/03/aluat-universal.html

      Ștergere