sâmbătă, 7 ianuarie 2012

Pogacele cu jumari (2)


Ingrediente :
  •  1 kg faina
  • 1/2 kg jumari
  • 50 g drojdie proaspata
  • 2 oua
  • 1 lingurita sare
  • 100 ml smantana
  • + 1 ou pentru uns
Faina se amesteca bine cu 250 g de jumari date prin masina de tocat carne ( eu am avut 400 g jumari tocate si am mai adaugat 100 g untura de porc ), apoi se adauga drojdia dizolvata in putina apa calduta, sarea, cele 2 oua si smantana. Se framanta bine aluatul pana se desprinde de pe maini, apoi se lasa la dospit 1 ora.
Aluatul dospit se imparte in 2 parti, fiecare parte se intinde sub forma rotunda, se unge suprafata aluatului cu pasta de jumari ramasa, se fac 8 taieturi si se pliaza aluatul ca si la aluatul pentru foietaj ( tehnica aceasta am vazut-o pe un blogg culinar, este foarte simplu si dintr-o singura rulare / impachetare, vom obtine aluatul cu multe foietaje, daca gasesc bloggul, am sa adaug linkul pentru a vedea pozele), se lasa aluatul sa se odihneasca 10 minute, apoi se intinde din nou sub forma dreptunghiulara, grosimea sa fie de 1 deget si se decupeaza pogacelele. 

Pogacelele de aseaza in tava de la aragaz, se acopera cu un prosop de bucatarie si se lasa la crescut 15 minute, apoi se ung cu oul batut si se coc pana devin aurii.

Din ingredientele de mai sus rezulta 4 tavi mari de pogacele gustoase, cu foietaj, asa cum se vede si in poze, drept dovada pentru cat sunt de bune, doar cele din farfurie au apucat sedinta foto.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu