miercuri, 17 februarie 2010

Tort Anamaria


Un tort special pentru o fetita deosebita!

Ingrediente:
1) pentru blat :
- 8 oua
- 14 linguri de zahar
- 14 linguri faina
- 6 linguri de apa
- 1 praf de copt
- 2 linguri cacao
2) pentru crema:
- 250 ml lapte
- 3 linguri de zahar
- 4 oua
- 1 lingura faina
- 700 ml frisca
- 2 plicuri gelatina
- 300 g ciocolata alba
- 100 g ciocolata neagra
- 1 plic intaritor de frisca
3) pentru insiropat:
- 150 ml apa
- 1 lingura zahar
- 2 lingurite esenta de rom
4) pentru ornat:
- 300 ml frisca
- 1 lingura cacao
- 2 linguri apa calda

Mod de preparare

Am inceput cu blatul. Se separa ouale, albusurile se bat spuma tare adaugand si apa, am adaugat zaharul pe rand mixand in continuare pana s-a topit zaharul, au urmat galbenusurile si la final faina, praful de copt si cacaou amestecate si cernute. Am amestecat usor cu o lingura de lemn si am turnat compozitia intr-o tava dreptunghiulara de dimensiunea 30 x 40 cm, am lasat la copt la foc mic 1 ora, treapta 2-3 din 8, se face testul cu scobitoarea.

Pentru crema: ciocolata alba am dat-o pe razatoarea mica ( 100 g de ciocolata a fost cu alune, s-a simtit gustul alunelor in crema ), iar gelatina am dizolvat-o in 50 ml apa rece si am lasat-o sa se umfle pana ce am fiert crema urmatoare: am separat ouale si galbenusurile le-am amestecat cu faina, zaharul si laptele si am pus crema pe baie de apa, am amestecat continuu pana s-a ingrosat ca si o budinca. Cand s-a ingrosat crema am oprit focul si am adaugat gelatina, am amestecat usor pana s-a topit gelatina, apoi am adaugat ciocolata alba rasa si am amestecat pana la uniformizare. Am dat crema la racit.
Am batut frisca spuma tare cu intaritorul de frisca, am adaugat ciocolata neagra rasa si am amestecat usor. Apoi am adaugat crema fiarta racita si am amestecat din nou cu o lingura de lemn si la final am adaugat si cele 4 albusuri batute spuma tare. Toate acestea le-am amestecat intr-un bol de 7 litri ca sa aiba loc crema, si pot sa va spun ca bolul era aproape plin cu crema.

Am taiat blatul in 2 , l-am insiropat si am pus crema. Am ornat tortul cu 300 ml frisca batuta spuma tare cu amestecul obtinut din : 2 linguri de apa calduta si 1 lingura cacao.
Am pus tortul in frigider pana la momentul servirii.

Crema este foarte buna, se intareste foarte frumos de la gelatina si arata nemaipomenit de bine.
Pentru un tort mai mic ajunge jumatate din cantitatea de crema.

LA MULTI ANI ANAMARIA!

Si o poza cu sectiunea :
Si un tort cu crema de nuca din partea bunicii :

Foarte, foarte delicios...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu