luni, 21 martie 2011

Trandafiri din pasta de lapte praf





Avem nevoie de :

  • miere sau energizant
  • lapte praf
  • colorant alimentar
Intr-un bol am pus o lingura de miere, am adaugat o lingura mare de lapte praf si am amestecat bine.

Laptele praf trebuie sa fie foarte fin, altfel se va crapa pasta de lapte praf; eu am macinat laptele praf cu rasnita de cafea.

Se adauga pe rand cate o lingura de lapte praf amestecand bine cu lingura. Cand amestecaul devine suficient de tare, incepem sa framantam cu mana.
Trebuie sa adaugam lapte praf putin cate putin si sa framantam bine de tot aluatul.
Continuam asa pana obtinem o pasta maleabila, care nu se lipeste de maini.

Se poate colora pasta de lapte praf folosind colorantii alimentari (de preferat ar fi sa folosim coloranti sub forma de pasta, se incorporeaza mult mai usor decat colorantii lichizi).

Pentru a modela trandafirii, am folosit tehnica ce am vazut-o pe multe bloguri culinare :

- se formeaza 7 - 8 bilute de dimensiuni crescatoare ;
- se invelesc in folie alimentara si se intind / aplatizeaza cu ajutorul unei linguri;
Daca petalele se lipesc de folie, atunci aluatul nu este suficient de tare si mai trebuie adaugat putin lapte ptaf.
- se formeaza mijlocul trandafirului, o bobita alungita sub forma de lacrima, care se infige intr-o scobitoare;
- in jurul acesteia se vor prinde petalele, apasand usor ;
- se aranjeaza petalele si marginile si trandafirul astfel modelat, infipt in scobitoare, se lasa intr-un loc racoros si uscat pana se usca, pur si simplu am infipt scobitoarea cu trandafirul intr-un mar, la fel de bine se pot folosi : cutii goale din carton mai tare sau cofragul de la oua.

Nu am imagini din timpul procesului de fabricatie fiindca a fost prima incercare, am experimentat, insa rezultatul m-a surprins intr-un mod placut.

2 comentarii:

  1. unde se gaseste colorant alimentar pasta??? sau praf???

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ! Colorant alimentar se poate comanda de pe site-ul urmator : http://lumeabasmelor.ro/ Preturile sunt foarte bune.
    Eu sunt din Arad, este un magazin in zona UTA cu accesorii nunti / botezuri / patiserie, aici se gasesc coloranti alimentari de la firma Wilton.
    Va doresc week-end placut!

    RăspundețiȘtergere