vineri, 21 iunie 2013

Ciorba falsa de burta ( cu ciuperci pleurotus )


Ciorba de ciuperci pleurotus, foarte gustoasa si este gata in mai putin de o ora.
Seamana foarte mult ( atat la aspect cat si la gust ) cu ciorba de burta.

Ingrediente :
  • 500 g ciuperci pleurotus
  • 1 morcov mare
  • 2-3 cepe verzi sau o ceapa mare
  • o bucata de radacina de telina
  • 3-4 linguri ulei
  • sare, piper, delikat
  • 1 galbenus de ou
  • 2-3 catei de usturoi
  • 200 g smantana
  • 1 legatura patrunjel verde
  • 1 legatura marar verde
  • gogosari murati 
Ceapa se toaca marunt si se caleste in cateva linguri de ulei, apoi se adauga morcovul si telina rase pe razatoarea mare ( se poate si pe razatoarea mica ), se calesc legumele 5 minute.

Se adauga ciupercile spalate si taiate fasii, 2.5 - 3 l de apa ( eu am avut supa de oase ), sare, piper, delikat, o legatura de patrunjel verde si se lasa supa la fiert timp de 30 - 40 de minute.

Intre timp, smantana se amesteca cu galbenusul de ou, usturoiul pisat marunt si mararul tocat.

Dupa ce a fiert ciorba, se opreste focul, se adauga smantana preparata anterior, se potriveste gustul de sare si piper si se poate acri ciorba cu gogosari murati, otet sau bors, dupa preferinta.
 Eu nu am mai adaugat nimic, ci la servire, fiecare si-a acrit singur bolul de ciorba, dupa gust.

Pofta buna !

2 comentarii:

  1. Am gatit ciupercile in fel si chip, ca-mi plac foarte mult, dar ciorba nu am facut. Notez reteta sa incerc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Valentina, icearca reteta de ciorba cu incredere, este foarte buna... mai ales daca iti plac ciupercile pleurotus.

    RăspundețiȘtergere