miercuri, 10 martie 2010

Fasole batuta cu cartofi




Ingrediente:
  • 1/2 kg fasole boabe
  • 3 cepe mari
  • ulei pentru prajit
  • sare
  • piper
  • 3 foi de dafin
  • 2 cartofi mari
  • 2 linguri faina
  • 1 lingurita boia
Mod de preparare
Fasolea se lasa in apa peste noapte. Cand se pune la fiert primele doua ape se arunca, se lasa fasolea la fiert in apa curata cu foile de dafin pana cand boabele incep sa se sfarme.
Cartofii se curata, se taie cubulete si se pun la fiert in apa cu sare.

Cand s-au fiert cartofii si fasolea, se pun in aceeasi oala si se zdrobesc cu ustensila de zdrobit cartofii sau folosind blenderul. Peste aceasta pasta am mai turnat putina apa in care a fiert fasolea.

Se toaca marunt o ceapa si se prajeste in putin ulei, apoi se pune faina si se amesteca bine. Aceasta compozitie se pune peste pasta de fasole si cartofi, se amesteca si se lasa sa mai dea un clocot. Fasolea se va ingrosa putin.
Se potriveste gustul cu sare si piper.
Am servit fasolea batuta cu ceapa prajita: celelalte 2 cepe le-am taiat bucati mai mari pe care le-am prajit in ulei. La final am adaugat o lingurita de boia, mai mult pentru culoare.
Aceasta varianta de fasole batuta cu cartofi este o mancare mai putin grea pentru stomac decat varianta clasica dar, garantat, este la fel de gustoasa.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu