joi, 22 noiembrie 2012

Rulada cu nuca si cu mac


Ingrediente aluat :
  • 500 g faina
  • 100 g unt 
  • 2 oua
  • sare
  • 2 linguri otet
  • 6 - 8 linguri apa ( aprox. 1/2 cana )
  • 1 lingurita praf de copt
Faina se pune intr-un vas incapator, se adauga untul taiat cubulete mici, ouale, sarea, otetul si apa, lingura cu lingura, si se framanta aluatul pana ce devine neted si nelipicios.

Aluatul se acopera cu un prosop de bucatarie pana ce se pregateste umplutura.

Pentru umplutura :
  • mac
  • nuca
  • zahar
  • coaja de lamaie
  • lapte
Nu am cantarit cantitatile pentru umplutura, am macinat nuca cu zahar si mac cu zahar.
Am adaugat coaja rasa de lamaie si cateva linguri de lapte fierbinte, am amestecat bine pana ce am obtinut o pasta care se poate intinde.

Se imparte aluatul in 3 parti, pe masa de lucru presarata cu faina; din fiecare bucata de aluat, se intinde cate o foaie subtire, se intinde stratul de umplutura si se ruleaza strans rulada.
Eu am facut 2 rulade cu umplutura de nuca si 1 rulada cu umplutura de mac.

Cele 3 rulade obtinute se aseaza in tava unsa cu untura sau unt, se pensuleaza cu unt topit si se coc la foc potrivit pana se rumenesc.

Dupa ce s-au scos din cuptor, ruladele se pensuleaza cu apa si se acopera cu un prosop de bucatarie pana se racesc. Apoi se portioneaza in felii mai late.

Pofta buna !

Eu cred ca am gresit putin la copt, fiindca ruladele mele au iesit destul de uscate. Eu le-am copt la foc mediu timp de 30 - 40 minute, poate era mai bine la foc iute si timp mai putin. 
Ruladele sunt destul de subtiri, deci se coc destul de repede.
Dupa ce am feliat ruladele, le-am invelit in folie alimentara si astfel s-au mai inmuiat putin.
Oricum, sunt foarte bune, aluat subtire si multa - multa umplutura :)

2 comentarii: